otroligt, farligt och dåligt

Imorse åkte jag in med pappa till jobbet och tränade, efter det gick jag på stan ett tag för att hitta en ordbok. Kan ni fatta?! 158 kr!! För en liten rackare! Inget köp, söker istället efter en imorgon då vi åker till birsta.
Det var dock inte det jag ville säga med det här inlägget, utan att jag hittade ett par billiga jeans idag på hm. Jag tror aldrig jag hittat ett par så billiga jeans tidigare, 99kronor! Och det var inte rea. Kan ni förstå hur fel det är? Alla bomullsplockare lär ju inte fått någon lön, inte sömmerskorna heller och knappt butikerna. Jag kan ju inte säga att det var oväntat att det stod Made in China på dem. 99 kronor! Ett otroligt pris, ett farligt pris. Självklart så kunde jag inte köpa dessa(, även fast de var snygga). För mig skulle det betyda att jag ville att välden skulle vara orättvis(mer än den redan är) och att jag ville att den skulle gå under pga alla miljö problem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0